Selasa, 21 Juni 2022

Monolog - Teruntuk Diriku Di Masa Kecil


saya sebagai seorang kanak-kanak

 

Bagi saya sebagai seorang kanak-kanak; Saya masih berpegang pada kenangan baik atau buruk saya dan pengalaman lalu.

Saya faham bagaimana mereka membantu saya menjalani kehidupan kedua ini.

Terima kasih, ia bertahan dan kekal bersama saya sehingga saya dewasa.

 

Bagi anda yang masih belum membentuk "anak batin"

Saya menganggap anda masih di belakang dengan segelintir luka.

Terima kasih kerana membawa bersama anda semua kenangan pahit dan luka yang diterima daripada mereka yang sepatutnya memberi kami rasa selamat.

Saya tahu ia hanya perhatian dan cinta

Seharusnya tidak ada luka dan kesakitan seperti itu dalam diri kita.

Seharusnya tidak ada kenangan yang menghalang anda daripada berkembang.

 

Adakah ia mesti sukar sepanjang masa?

Biar saya faham, faham dan terima awak

Secara peribadi, saya minta maaf kerana terlalu lama menahan perasaan dan emosi negatif ini.

Saya minta maaf kerana saya membenarkan luka lalu dan kenangan buruk untuk sembuh dan bertahan.

Maafkan saya kerana tidak cuba memahami atau mendengar.

Terima kasih atas kesabaran anda dengan kenangan, kenangan dan luka anda.

Terima kasih kerana kuat selama ini.

Saya sayang awak dan saya sayang awak lebih baik dan lebih teruk, saya suka kegelapan dan cahaya masa lalu kita, saya suka setiap detik perjalanan awak setakat ini.

Saya mendengar apa yang anda mahu dan saya tidak akan meninggalkan anda sendirian.

 

kini anda boleh berkembang

Perasaan bahawa "petrol telah habis" adalah emosi.

Sentiasa cuba menggembirakan semua orang.

Sentiasa mengambil berat tentang orang lain dan tidak pernah rasa bersalah.

Anda tidak perlu sentiasa sempurna

Tanpa perlu mengkritik diri sendiri

dan tidak pernah lagi

kini anda boleh berkembang bersama saya

 

Bagi saya dahulu, saya masih membawa trauma dan ketakutan di dunia.

"Saya minta maaf, tolong maafkan saya, terima kasih, saya sayang awak... saya minta maaf, tolong maafkan saya, terima kasih, saya sayang awak"

 

 

Kredit: Pasukan Pendidikan


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Monolog - Teruntuk Diriku Di Masa Kecil

saya sebagai seorang kanak-kanak   Bagi saya sebagai seorang kanak-kanak; Saya masih berpegang pada kenangan baik atau buruk saya dan pen...